Švedska





Izmenjava na Švedskem

Za 6 dijakov in 2 učitelja BC Naklo se je v maju začela mobilnost na Šedskem v okviru projekta SENHIAS. Tema: Študija vpliva invazivnih tujerodnih vrst na morsko krajino. V skandinavski deželi bodo skupaj raziskovali po 6 dijakov in 2 učitelja iz vsake od držav partneric v projektu - Belgija, Portugalska, Švedska in Slovenija. Več v nadaljevanju...




1. in 2. dan

Naša pot se je pričela v nedeljo, 5. 5. 2019. Sprva smo iz Brnika leteli v Istanbul, ki je trenutno največje letališče na svetu. Od tam smo pot nadaljevale na Švedsko, kjer nas je ob pristanku čakal manjši avtobus, ki nas je odpeljal do mesta Åsa. Nastanjeni smo v hiškah, imenovanih Vandrarhem – to je švedski izraz za popotniške hiške, ki so sestavljene iz lesa in pobarvane na različne barve (rdeče, rumene, modre barve...). Po nastanitvi smo se odpravile do morja in si ogledale plažo. Ker je bilo že pozno, je bil čas za pripravo večerje. Po končanem obroku smo napisale blog, dnevnik in članek za angleški časopis.
Naslednji dan smo se vsi udeleženci zbrali v šoli Aranäsgymnasiet, v Kungsbacki. Šola je izredno lepa - bili smo navdušeni nad njo, saj je odprta, prostorna, svetla in moderna. Imajo tudi bazen. 
Razdelili smo se v skupine in razvili zanimivo razpravo o invazivnih vrstah. Nato smo se odpravili v zgodovinsko naravoslovni park v Fjärås bäcko, Naturum. 




3. dan

Dopoldan smo si ogledali razstavo Human&nature v Världskulturmuséet. Nato smo razpravljali o potrošništvu in trajnostnem razvoju. Vsak je lahko delil svoje mnenje. Ugotovili smo, da na to vplivajo tudi naša čustva, saj je nezadovoljen posameznik najboljši potrošnik. Potem smo si ogledali še muzej in akvarij Universeum, kjer smo imeli voden ogled akvarija ter predavanje o invazivnih vrstah. Popoldne pa smo si ogledali mesto Göteborg.




4. dan

Po zajtrku smo se z avtobusom peljali do pristanišča blizu mesta Strömstad, kjer smo se vkrcali na ladjo, ki nas je odpeljala na otok Koster. Projektno delo smo pričeli s predstavitvenim filmom o morskem življenju, zatem smo ugotavljali slanost morja in si ogledali morske zvezde in rake, katere smo lahko tudi sam držali. Sledilo je raziskovanje po morju. Oblekli smo nepremočljiv ribiški komplet, vzeli mreže, lopate, kangljice in se odpravili v vodo. Po zaključenem raziskovanju smo z večjo mrežo ujeli morske organizme, jih razdelili v različne posodice… delo smo zaključili z razgovorom o morskih organizmih.




5. dan

Skozi dan nas je spremljal dež, a nam ta ni preprečil zabave pri raziskovanju. V Univerzi v Göthenburgu smo lovili ribe, se naučili izmeriti slanost vode in testirali spermo invazivne ribe na Švedskem v različno slanih vodah, saj naj bi bila ta vrsta ribe izredno prilagodljiva na slanost vode (živi v slanih, tako kot v sladkih vodah). Na predavanju nas je znanstvenik poučil o nevarnostih razmnoževanja invazivnih vrst (vplivi na druge vrste v ekosistemu) in njihovega prilagajanja na okolje. V čudovitem gothenburškem botaničnem vrtu pa smo si ogledali različne vrste invazivnih in redkih ali ogroženih rastlin in habitate različnih rastlinskih vrst.




6. in 7. dan

Zadnji dan mobilnosti na Švedskem smo preživeli na gimnaziji v Kungsbacki. Tam so nas gostitelji povabili na »quiz walk«, kjer smo prehodili posestvo šole in odgovarjali na vprašanja, ki so bila povezana s Švedsko. Potem smo si lahko ogledali »food market« v bližini šole, kasneje pa smo imeli še kosilo. Po kosilu smo odšli v razred, kjer smo se razdelili na šest skupin. Vsaki dve skupini sta imeli temo povezano z invazivnimi vrstami, naredili smo predstavitve glede na to kako lahko rešimo probleme in kako preprečimo, da invazivne vrste pridejo v državo. Dan pa smo zaključili s skupno večerjo v hostlu, plesom in sladkanjem.

V soboto je bil naš zadnji dan mobilnosti, ko smo se vračali nazaj v Slovenijo. Leteli smo z letališča Landvetter v Gothenburg preko Istanbula do Ljubljane. Domov smo prišli v večernih urah. Po tednu gostovanja na Švedskem smo se vrnili polni vtisov, s stkanimi novimi prijateljstvi in navdušeni nad projektom Erasmus+.




Predstavitev mobilnosti

Maša in Ana sta svoje doživljanje Švedske v okviru projekta SENHIAS predstavljali dijakom v 1. letniku programa Naravovarstveni tehnik in jih skušali navdušiti za sodelovanje pri mednarodnih projektih:

» V prvi vrsti spoznaš nove mlade ljudi, novo kulturo. Bilo je nepozabno!«

Poslušalci so odločeni, da se v prihodnje prijavijo na razpis za usposabljanje v tujini.