Instagram Facebook Google+ Linkedin Kontakt

Estonija '18

PRAKTIČNO USPOSABLJANJE V ESTONIJI

Termin in dolžina usposabljanja: 30. 9. - 10. 10. 2018

Področje usposabljanja: živilstvo in prehrana.

Institucija prejemnica: Parnumaa Kutsehariduskeskus/Parnumaa vocational education centre

Spletna stran: https://www.hariduskeskus.ee/

Dijaki: Manca Selak, Maša Hvasti, Natalija Krek, Janez Sečnik, Luka Zorman, Matej Ribnikar

Učiteljica spremljevalca: Jana Koritnik, Rok Miščevič

10.10.2018

Zadnji dan v Estoniji - veseli, ker odhajajmo domov in žalostni, ker bi radi pridobili še dodatna znanja in izkušnje. V teh dneh smo se na Estonijo celo nekoliko navezali.

9.10.2018

Danes smo še zadnjič odšli na zajtrk, še zadnjič z mestnim avtobusom odšli v šolo, in še zadnjič bili pri njih na praksi. Fantje so v glavni kuhinji rezali čebulo, krompir, meso in pripravili nekaj sladic. Dekleta pa smo v pekarski oz. slaščičarski delavnici izdelovale piškote "pomladne rožice". Profesorjem in našim gostiteljem smo se zahvalili, da smo lahko sodelovali z njimi ter jim nekaj malega podarili, potem pa odšli na malico in nazaj v hostel.

Popoldne in večer smo zaključili z odličnim filmom v bližnjem kinu. Za konec smo napisali dnevnike in blog, in pripravili kovčke za jutrišnjo pot domov

8.10.2018

Danes zjutraj ob 7.20 smo se odpravili na zajtrk, takoj po tem pa na avtobus in v šolo. Dekleta smo v slaščičarski delavnici pripravljale sladice, fantje pa so v glavni kuhinji rezali čebulo in krompir. V popoldanskem času smo se odpeljali na obalo Baltika, kjer smo si ogledali eno največjih znamenitosti mesta, in sicer dva kilometra dolg nasip, ki preprečuje nanašanje peska v rečno strugo, saj bi to pomenilo, da bi bila voda prenizka, da bi ladje zaplule do pristanišča. Žal po nasipu ni bilo mogoče hoditi, saj je bila ravno takrat plima in je bila morska gladina previsoka. Sprehajali pa smo se lahko po plaži, ki je polna sipin in naplavljenega lesa, česar na slovenski obali ni mogoče opaziti. Po krajšem počitku smo odšli v vodni park, kjer smo res zelo uživali, saj imajo kar 4 tobogane, skakalnice in velike bazene ter savne. Potem smo odšli na večerjo in se do sitega najedli.  Po večerji smo napisali dnevnik in se odpravili spat.

7.10.2018

Danes smo se odpravili na ogled mesta Talin. Ko smo prišli v mesto, smo si najprej ogledali mestno jedro, nato smo imeli voden ogled starega mestnega jedra. Vodička nas ni le peljala po mestu, predstavila nam je tudi zgodovino mesta. Po ogledu smo šli na kosilo in nato v trgovski center, kjer smo imeli dovolj prostega časa za nakupovanje spominkov in ostalih stvari. Ob 17:30 smo odšli z avtobusom nazaj proti mestu Parnu.

6.10.2018

V soboto »na žalost« nismo imeli šole, zato smo se ob 8.30 z avtobusom odpeljali v drugo največje estonsko mesto Tartu, ki je znano kot univerzitetno mesto.  Tam stoji tudi najstarejša estonska univerza, ki smo si jo ogledali. Po triurni vožnji smo se odpravili na kosilo v McDonald's, nato pa smo si ogledali tehnični muzej, kjer smo dobri dve uri posvetili naravoslovnim znanostim, na koncu pa je vsak od nas dvignil čisto pravi avto. Po tehničnem muzeju je sledil še ogled mesta. Ob 18.40 smo se z avtobusom odpeljali nazaj v Pärnu.

5.10.2018

Danes zjutraj ob 7.20 smo se odpravili na zajtrk, takoj po tem pa na avtobus in v šolo. Nekateri smo pomagali v glavni kuhinji rezati jabolka in peteršilj, drugi pa v pekarni delali sirove rolice in čokoladne dekoracije za torto. Medtem sta profesorja v predavalnici predstavljala našo šolo in povedala nekaj lepih besed o Sloveniji in šoli. Po kosilu smo počakali še na torto, ki smo jo naredili včeraj. Z delom smo danes zaključili prej, saj smo se udeležili proslave ob svetovnem dnevu učiteljev.

Po šoli smo odšli v nakupovalni center, kjer smo kupili nekaj spominkov in se zabavali. Kasneje smo odšli na večerjo, za konec dneva pa napisali dnevnike in poročilo.

4.10.2018

Tako, kot ostale dni smo se zgodaj zjutraj odpravili na zajtrk, potem pa na avtobus in v šolo. Danes smo bili v glavni šolski kuhinji, kjer je delo veliko bolj pestro in zanimivo. Cvrli smo ribe, rezalo kitajsko zelje in kumare za svežo solato, strojno zrezali čebulo in korenje, skuhali in olupili rdečo peso. Naredili smo tudi nekaj sladic in torto za 75 oseb, ki smo jo sami sestavili in tudi okrasili.

Popoldne smo se sprehodili čez mesto do obale ter kar nekaj časa preživeli na obali. Plaža je zelo lepa, voda pa ledeno mrzla. Kasneje smo odšli na večerjo, za konec dneva pa napisali dnevnike in poročilo.

3.10.2018

Danes smo se ob 7.20 odpravili na zajtrk in tam poizkusili jedi, ki jih še nismo jedli. Nato smo se odpravili v šolo, kjer smo pomagali tretjim letnikom pri pripravi kosila za povabljene goste. Po šoli smo imel voden ogled mesto Pärnu s profesorji iz Slovaške in Francije. Izvedeli smo veliko zanimivega o samem mestu in o njegovi zgodovini. Imel sem imeniten dan in upam da bo še veliko takih.

2.10.2018

Danes smo vstali že zelo zgodaj in se odpravili na zajtrk. Po  zajtrku smo se odpravili v šolo, kjer smo imeli praktični pouk. Ob 11h je sledil ogled šole, ki ga je vodila koordinatorka projektov. Šola je zelo velika, saj se tam izobražuje okoli 1200 dijakov. Šola razpolaga z različnimi delavnicami za praktično usposabljanje. Ogledali smo si mehanično in mizarsko delavnico, pekarno, kuhinjo, frizerski salon, salon za kozmetiko ter šiviljsko delavnico. Prosti čas smo zapolnili z obiskom escape rooma, kjer smo izbirali med različnimi temami. Izbrali smo srednje težko (gasilci) in najtežjo stopnjo (ujetniki KGB-ja). Po prihodu v hostel smo se odpravili na večerjo, ki je bila zelo okusna.

1. 10. 2018

Zjutraj smo pozajtrkovali v Georgu in se odpravili na lov za avtobusnimi kartami na glavno postajo, od tam pa na mestni avtobus do šole Pärnumaa Kutsehariduskeskus. Ogledali smo si pekarsko delavnico, ki je precej večja od naše. Izdelali smo tudi sladke preste. Popoldne ko smo pojedli kosilo, nato smo odšli na voden ogled parka Tolkuse Bog. To je narodni park, skozi katerega je zaradi močvirnatih tal speljana krožna lesena pot. Po ogledu smo odšli nazaj v hostel, kjer smo izpolnjevali dnevnike, pisali blog in urejali slike. Za konec dneva smo odšli na nadvse okusno večerjo.

30. 9. 2018

Zjutraj smo se zbrali na letališču Jožeta Pučnika in odleteli v Istanbul, kjer smo imeli prestopni let do Talina. Ko smo prevzeli kovčke, je bil od nekoga kovček poškodovan in je na srečo prejel kar novega. S kombijem smo se nato odpeljali v Parnu, kjer smo se namestili v hostlu in odšli na zasluženo večerjo po celem dnevu letalske hrane.