Instagram Facebook Google+ Linkedin Kontakt

NORVEŠKA 24

DANSKA 23 ESTONIJA 23 ŠVICA 23 NORVEŠKA 24  POLJSKA 24  ALEJANDRO SEGURA ARANA LEA COLNER DISEMINACIJA

PRAKTIČNO USPOSABLJANJE NA NORVEŠKEM

Termin in dolžina usposabljanja: 29. 1. - 7. 2. 2024

Področje usposabljanja: naravovarstvo in kmetijstvo.

Inštitucija prejemnica: Voss vidaregåande skule

Spletna stran:  https://www.voss.vgs.no/

Dijaki: Lara Višnovar, Sara Šinko, Erin Vozelj, Bor Jurkovič, Tine Oman Sušnik, Nejc Skok, Gašper Škerl

Učitelja spremljevalca: Maša Škrlep, Rok Miščevič

28. 1. 2024 – 1. dan

Po neučakanih urah in neprespanih nočeh je končno napočil trenutek, da smo odšli v to prelepo državo – Norveško. Dan se je začel temačno, a prav kmalu nas je med letom pozdravil sončni vzhod.

Pot se je začela na glavni avtobusni postaji v Kranju, kjer sta nas pričakala dva kombija GoOpti. Pot nas je vodila do letališča Zagreb. Čakali smo približno dve uri. Preverili so nam prtljago in nas napotili naprej na letalo, kjer nas je osebje lepo pozdravilo in postreglo.

Let v Amsterdam je trajal približno uro in pol. V Amsterdamu smo prestopili in za naslednji let v Bergen čakali okoli tri ure. Tukaj so se nam pridružili Norvežani.

Nato smo se s tramvajem odpeljali do centra v Begen. Pot pa nas je od tod vodila na vlak do Vossa. Peljali smo se uro in pol, ko pa smo prispeli do cilja nas je tu prijetno pričakala profesorica Norvežanov. Pripeljala nas je do našega hostla Voss, ter nam lepo ponudila sestavine za današnjo večerjo, ki se nam je toplo prilegla po celotnem dolgem dnevu.

29. 1. 2024 – 2. dan

Po dobro prespani noči smo imeli samopostrežni zajtrk, po zajtrku pa nas je ob deveti uri pričakala njihova profesorica. Sledil je ogled šole in predstavitev koordinatorja. Kmalu smo se pridružili norvežanom na uri športne vzgoje, kjer smo igrali odbojko. Po športni je sledila malica, ki smo si jo pripravili zjutraj ob zajtrku. Za tem je sledil še ogled celotnega posestva in krajši sestanek, kjer smo imeli pregled programa in potek jutrišnega dneva, ko bomo prespali v snežnem hotelu. Ko je bilo sestanka konec, smo sami odšli z gondolo na smučišče Voss, kjer smo preverili snežne razmere in temperaturo, ogledali pa smo si tudi okolico. Ko smo prišli nazaj smo si ogledali še center Voss. Po ogledu smo odšli do naše nastanitve na večerjo. Po večerji smo lahko počeli, kar smo želeli, zato smo igrali ping pong in biljard. Nato smo se še pripravili za jutrišni vzpon in odšli spat.

30. 1. 2024 – 3. dan

Zjutraj smo pojedli zajtrk in pripravili sendviče za dva dneva in se odpravili v šolo Voss, kjer so nas pričakali dijaki. Razdelili so nas v skupine, s katerimi smo kasneje gradili snežni hotel. Potrebščine, ki smo jih spakirali smo natovorili na šolski kombi in se odpravili proti gondoli. Ko smo se pripeljali do vrha smo pot nadaljevali s krpljami, stvari ki jih nismo mogli nositi smo položili na snežne sani. Hodili smo približno pol ure dokler nismo prišli do mesta, kjer smo začeli graditi snežni hotel. Gradili smo ga deset ur dokler ni bil dokončan. Vmes smo si pripravili še večerjo, ter si iz snega naredili vodo. Okoli desete ure smo se utrujeni od celega dneva odpravili spat.

31. 1. 2024 – 4. dan

Zjutraj smo vstali okoli devete ure si pripravili topli zajtrk in začeli s pakiranjem, saj smo se morali odpraviti proti gondoli, ker je za popoldne bilo napovedano snežno neurje. Ko smo odšli od točke, kjer smo spali je že zelo močno pihal veter. Ko smo prišli iz gondole, smo se odpravili do šole in začeli razvrščati šolske stvari. Mokre spalne vreče in šotore smo dali sušit na vrv, krplje in vse ostale stvari pa smo zložili na ustrezna mesta. Potem smo se odpravili prosti hostlu in se odpočili do naslednjega dne.

1. 2. 2024 – 5. dan

Po zajtrku, smo se odpravili v šolo, kjer smo z prvimi letniki imeli pouk naravoslovja, kjer smo se učili o globalnem segrevanju, nato pa smo se odpravili na pouk matematike, kjer smo igrali sudoku. Ko smo pojedli malico smo imeli voden ogled kmetije, kjer so nam pokazali mehanično delavnico in hlev z kravami, ovcami in konji. Na koncu dneva pa smo se odpravili izposoditi smučarsko opremo.

2. 2. 2024 – 6. dan

Zjutraj nas je najprej razveselil samopostrežni zajtrk v hostlu. Dobro smo se najedli in si pripravili sendviče za malico. Ob 9.45 smo se odpravili proti šoli v Voss, v pričakovanju, da bomo šli lovit ribe. V šoli pa so nam povedali, da so odpadle vse aktivnosti zaradi odsotnosti njihovih profesorjev. Malce razočarani smo se odpeljali nazaj v hostel in pričeli z izdelovanjem PowerPoint predstavitve, ki jo bomo predstavili v sredo. Med izdelovanjem smo se dogovorili, da bomo namesto ribolova šli na bowling. Tako smo se okoli četrte ure s kombijem peljali na bowling. Po končanem bowlingu pa smo naredili še večerjo in se pripravili zapis za spletni blog.

3. 2. 2024 – 7. dan

Danes smo se z vlakom odpeljali do mesta Bergen, kjer smo si ogledali znamenitosti, ki so v mestu. Najprej smo si ogledali obmestne hiške Bryggen, kjer smo si lahko tudi kupili spominke. Od tam smo tudi videli najstarejšo trdnjavo Bergen. Po ogledu hišk smo odšli do vzpenjače, ki te odpelje na vrh Fløryen. Na vrhu je razgledna točka, od koder se vidi celo mesto. Kmalu smo se vrnili nazaj do obale, kjer smo si ogledali še ribarnico. Po ogledu vseh znamenitost smo imeli prosti čas za malico in krajši sprehod po mestu nazaj do postaje. Ko smo se vrnili v Voss smo odšli do pizzerije, kjer smo pojedli večerjo.

4. 2. 2024 – 8. dan

Zjutraj smo najprej pojedli  zajtrk v hostlu. Dobro smo se najedli in si pripravili sendviče za malico. Ob 9.45 smo se s kombijem odpravili proti kraju Gudvangen. Tam smo se vkrcali na ladjo (trajekt). Na ladji so nam predstavili pravila vedenja. Med izletom smo si ogledovali hribe ki so nas obkrožali (fjord). Ladja nas je pripeljala v mesto Flam. Flam je zelo popularno turistično mesto. Tam smo počakali na avtobus, ki nas je odpeljal nazaj v Gudvangen. Po končanem izletu smo si naredili še večerjo in se pripravili na počitek.

5. 2. 2024 – 9. dan

Zjutraj smo pojedli zajtrk in se pripravili na smučanje. Okoli desetih smo vzeli našno opremo za smučanje in se peš odpravili proti gondoli, ki pelje na smučišče. Na smučišču ni bilo veliko ljudi in vreme je bilo smučanju prijazno, zato smo lahko smučali cel dan. Po končani smuki smo se odpravili nazaj proti hostlu. Zvečer smo pojedli večerjo in dokončali powerpoint predstavitev.

6. 2. 2024 – 10. dan

Danes smo se po zajtrku odpravili s kombijem proti muzeju Ship Defense Museum. Ko smo prispeli so nam predstavili muzej, izvedeli smo kako izdelujejo vrvi, videli smo ladjo iz leta 1848 in za konec smo si še ogledali film. Ko smo se vrnili v hostel smo spakirali prtljago in odšli spat.