SKK - dvig socialnega in kulturnega potenciala


Zasaditev vrtičkov: jem, kar pridelam

V petek, 15. 5. 2015, so dijaki 3. letnika smer vrtnar pod vodstvom prof. Toma Romška in Janje Čenčič Gartner obiskali OŠ Olševek, ki je podružnična šola OŠ Šenčur. Kljub obilnem deževju smo se pogumno lotili dela in kmalu je nehalo deževati, tako smo lahko nemoteno opravili zasaditev.

Z dejavnostjo smo želeli nadaljevati medgeneracijsko sodelovanje, saj so pred tem v delovni akciji starši skupaj z otroki in učitelji postavili visoke grede in tako pripravili teren za zasaditev vrtov. Že pred dejavnostjo smo z dijaki naredili načrt zasaditve, ki smo ga uskladili z željami učencev in učiteljev. Dijaki so učencem svetovali, kako posaditi zelenjavo in začimbe, razložili smo jim, zakaj določene zelenjave in začimb ne smemo saditi skupaj, druge pa, predvsem pa so si učenci morali zapomniti, kako morajo za povrtnine skrbeti.

Namen dejavnosti je bil razvijati socialne mreže in s tem komunikacijo med šolami in med učenci in dijaki, saj so morali postaviti in upoštevati skupne norme in vrednote, da je bila dejavnost uspešna. Izkazati so si morali visoko stopnjo zaupanja, dijaki pa so poučili učence o naši soodvisnosti in vzajemnosti z naravo.

 

Janja Čenčič Gartner,

koordinatorka projekta na BC Naklo

 




Pohod treh generacij

V soboto, 11. 4. 2015, smo se udeležili 1. pohoda treh generacij. Dijaki so se prijavili prostovoljno (v okviru opravljanja ur športne vzgoje), zato smo z udeležbo zelo zadovoljni: 87 dijakov, 4 straši, nekaj bratov, sester in prijateljev ter 2 psa smo se odpravili izpred Biotehniškega centra Naklo po poteh skozi Udin boršt do Cegelnice. Po dveh urah hoda smo prispeli pred OŠ Naklo, kjer so nas zelo prijazno sprejeli. Na stojnicah smo lahko degustirali in kupili izdelke lokalnih pridelovalcev, izmerili svoj krvni sladkor in pritisk, se preizkusili v različnih športnih igrah, najmlajši pa so se lahko pod vodstvom Francija Petka preizkusili v smučarskih skokih. Za konec so nam postregli še z joto in ob 12. uri smo končali z našim medgeneracijskim druženjem.

Tudi vreme nam je bilo naklonjeno, zato smo preživeli čudovit športni dan in mogoče ga naslednje leto ponovimo. Več utrinkov pa si lahko ogledate na fotografijah.

 

Janja Čenčič Gartner,
koordinatorica mreže BC Naklo

 

 




Projektni dnevi

Dijaki Biotehniškega centra Naklo, 2. letnik smer pomočnik v biotehniki in oskrbi, so v četrtek, 19. 3. 2015, v okviru projektnih dni odigrali lutkovno predstavo v vrtcu Naklo, enota Mlinček. Dijaki so že oktobra v okviru projektnih dni izdelali lutke in pripravili igro z naslovom: Risani junaki ločujejo odpadke.

Naslednji dan, 20. 3. 2015, smo z dijaki odšli v vrtec Šenčur. Najprej so učenci OŠ Simona Jenka Kranj odigrali predstavo prvošolcem OŠ Šenčur. Učiteljica Katarina Srna je priredila italijansko ljudsko pravljico Gospod Kokot in učenci so jo odlično odigrali.

Nato so dijaki odigrali lutkovno predstavo vrtčevskim otrokom, ki so pridno pomagali ločevati odpadke. Po koncu predstave so otroci izpolnjevali ankete v obliki barvanja rožic, s katerimi so »ocenili« nastop dijakov.

 




Medgeneracijsko branje

Sodelovali smo v projektu MEDGENERACIJSKO POVEZOVANJE OB LITERARNIH DELIH, KI SO NAMENJENA NAJSTNIKOM IN ODRASLI. Projekt organizira Društvo Bralna značka Slovenije – ZPMS v sodelovanju z Javno agencijo za knjigo RS. Za dijake 3. IJ razreda sem izbrala domače branje, avtorja Vinka Möderndorferja, Kot v filmu. Knjigo so vsi dijak dobil v dar, saj jo daruje JAK v okviru projekta Rastem s knjigo. Nato smo se v sodelovanju s prof. Mojco Logar (BC Naklo) in Mestno knjižnico Kranj dogovorili, da nas na Biotehniškem centru Naklo obiščejo članice kranjskih bralnih klubov (Študijski bralni krožek Sorško polje, bralna skupina Modrina in Bralna skupina Kranj). Tako je v sredo, 19. 2. 2015, ob 13. uri v učilnici 20/21 sedelo 25 dijakov in 20 gospa.

V generacijsko mešanih skupinah so dijaki in gospe razpravljali o mladostniških problemih in odraščanju. Po začetni zadržanosti so se dijaki sprostili in zanimivo je bilo poslušati, kako imajo različne oz. enake poglede na najstništvo.

Naj izpostavimo nekaj vtisov udeleženk:

»Dijaki so zelo lepo sodelovali. Mislim, da bi bilo potrebno izvesti več takih srečanj, ker s tem pripomoremo (spodbudimo) dijake, da so aktivni v razmišljanju o tem, kar so prebrali. Spodbujamo njihovo komunikacijo in samozavest.«

»Skupina mi je bila zelo všeč. Niso vsi mladi slabi, kot se širi včasih govorjenje starejših.«

»Današnje srečanje mi je bilo zelo všeč. Učenci veseli, duhoviti. Še bi bila rada kdaj zraven!«

»Učenci so lepo sodelovali in so bili zelo simpatični. Knjiga jim je bila očitno všeč.«


Tudi dijaki so dejali, da jim je bilo »ful dobr« in da »jim je čas zelo hitro minil« ter da »so bile njihove babice zakon«. Sama pa sem bila zelo pozitivno presenečena nad zrelostjo, ki so jo pokazali dijaki v svojih komentarji.


Janja Čenčič Gartner,
koordinatorka BC Naklo

 




Potopisno predavanje

V sredo, 28. 1. 2015, ob 11.30 je v predavalnici potekalo potopisno predavanje. Dijaki 2. L, 2. M, 3. L in 4. Č so v okviru geografije in bralnega kluba, kjer smo ta mesec brali potopise, poslušali zanimivo predavanje. Lea Avguštin, zaposlena na Šoli za ravnatelje, po duši pa velika popotnica, nam je predstavila svoja popotovanja po jugovzhodni Aziji. Pobliže smo spoznali Malezijo, Kambodžo in Indonezijo.

Največji poudarek smo dali navadam in načinu življenja v teh deželah, spoznali smo njihovo vsakodnevno prehrano, kmetijstvo, promet ter se nasmejali njenim dogodivščinam. Dijaki bodo v okviru pouka zgodovine pripravili interaktivne naloge, ki bodo vsebovale teme s predavanja. Nato jih bodo posredovali osnovnošolcem, da bodo preverili svoje znanje, saj bodo tudi oni deležni enakega predavanja.

 




Okolje, v katerem živim

V okviru projekta smo se odločili, da se pridružimo tudi prazničnemu vzdušju. Na OŠ Naklo so izdelovali okraske tako, da so reciklirali odpadni material, na OŠ Simona Jenka so izdelovali okraske iz naravnega materiala, na OŠ Šenčur in BC Naklo pa so se dijaki in učenci spraševali, kaj lahko naredijo, da bodo razveselili svoj bližnje, torej očeta, mater, sestro, brata, dedka, babico, prijatelja/ico, soseda/o … Svoje misli so zapisali ter jih oblikovali v novoletne dekoracije. Nato smo si članice mreže okraske izmenjale in v galeriji slik si lahko ogledate SKK smrečico na OŠ Naklo in OŠ Simona Jenka Kranj. SKK smrečico na aleji jelk na Pipanovi ulici v Šenčurju. Bc Naklo pa je SKK smrečice postavilo v graščini v Dupljah v okviru razstave božično-novoletnih dekoracij BC Naklo.

 




Slovenski zajtrk

27 učencev skupaj z mentoricami iz OŠ Naklo, OŠ Šenčur in OŠ Simona Jenka Kranj je v četrtek, 20. 11. 2014, preživelo dopoldne na Biotehniškem centru Naklo. Ogledali so si, kako nastane slovenski zajtrk, ki so ga imeli naslednji dan v slovenskih osnovnih šolah in vrtcih.


Najprej so se v pekovski delavnici pri prof. Ani Prošek in z dijaki 1. I kot mentorji naučili, kako se oblikuje in speče različne pekovske izdelke ter kako lahko sami doma naredimo surovo maslo iz sladke smetane. Nato so jih dijaki 4. N pod vodstvom profesoric Mojce Logar in Tine Križnar peljali po posestvu, kjer so si ogledali ribnik, kravji in konjski hlev, svinjak, rastlinjak, sadovnjak, čebelnjak, akvaponiko ... Na koncu so ob zvokih harmonike dijaka Gašperja Pičmana pojedli hrustljavi kruh. Bilo je res poučno in zanimivo dopoldne.


Naslednji dan, 21. 11. 2014, pa sem skupaj z dijaki Besmiro Ademaj, Katjo Maček, Sabino Jenko in Vidom Razingerjem obiskala OŠ Naklo, kjer je Biotehniški center Naklo imel svojo stojnico, kjer so učenci lahko degustirali mlečne izdelke BC Naklo. Spoznali so tudi, kaj pomeni ekološko kmetovanje.


Janja Čenčič Gartner,

koordinatorica mreže BC Naklo

 


 

Poročilo v pdf formatu:





Dobrodelni večer - dobro delo je kot med

Za nami je že 6. dobrodelni večer, tokrat z naslovom Dobro delo je kot med. V petek, 28. 11. 2014, ob 18. uri smo v športni dvorani Bc Naklo skupaj ustvarili čudovit večer. Bilo je rekordno število nastopajočih – 140: od najmlajših osnovnošolcev v pevskem zboru OŠ Šenčur in folklorni skupini Pastirček OŠ Simona Jenka Kranj ter Mažoretnega in twirling kluba Radovljica do dijakov Bc Naklo z zunanjimi nastopajočimi: Pevski zbor Bc Naklo, Gašper Pičman s harmoniko, solistka Jerca Lunar s kitaristko Amelio Stanonik, Folklorna skupina Škofja Loka, Kranjskih sedem, InfraRed (1/2). Za konec pa nas je s svojim glasbenim talentom navdušil Tomaž Ahačič.


Tudi obisk je bil rekorden. Našteli smo preko 450 gledalcev. S prodajo vstopnic, sponzorskimi sredstvi ter prodajo lastnih izdelkov smo zbrali v šolski sklad denar, za katerega bomo poskrbeli, da bo prišel v prave roke. S šolskim skladom zbiramo sredstva za pomoč dijakom iz socialno šibkih družin. Nadzor nad sredstvi šolskega sklada ima upravni odbor, ki deluje v skladu pravilnikom in je sestavljen iz osmih članov: trije predstavniki šole, štirje predstavniki staršev, en predstavnik dijaške skupnosti. Poleg tega so dijaki zaključnih letnikov organizirali tud srečelov, s katerim so zbirali denar, ki ga bodo porabili za organizacijo maturantskega plesa. Še enkrat bi se radi zahvalili vsem, ki ste z nakupom karte prispevali v šolski sklad, vsem posameznikom, ki ste dali svoje prostovoljne prispevke ter seveda našim sponzorjem:

Biotehniški center Naklo

ADS-EFEKT, d. o. o.

Tiskarna Uzar

Vrtnarija Čebulj Tatjana

Agrokor, d. o. o

Mlinotest živilska industrija, d. d.

Mercator

Domače dobrote, d. o. o.

Prodajo kart sta nam omogočila: Aranžiranje cvetja Gaja, Rozman Alenka, s. p., in prodajalna Dona. 


Seveda pa ne smemo pozabiti pohvaliti ekipo dijakov Bc Naklo, ki je pod vodstvom učiteljev poskrbela za organizacijo celotnega dogodka: pripravili so dvorano, aranžirali oder, izdelali voščilnice in piškote za prodajo, spremljali nastopajoče, povezovali program in pripravili pogostitev.

 

Z Vašo pomočjo nam JE uspelo!

 

Janja Čenčič Gartner,
koordinatorica dobrodelnega večera

 


Članek v pdf obliki




BRALNI KLUB - obisk Gorana Vojnovića

V četrtek , 13. 11. 2014, ob 13.10 je v uč. 20 potekala okrogla miza s pisateljem in režiserjem Goranom Vojnovićem. Prisotni dijaki so prebrali eno izmed njegovi knjig, Čefurji raus ali Jugoslavija moja dežela, ali si ogledali film Čefurji raus. Vključenih je bilo kar 50 dijakov iz različnih oddelkov (4. Č, 4. N, 2. L, 2. M. 5. FD, 5. BD).





Projektni dnevi 21. in 22. oktober 2014

Dijaki 2. GH so skupaj z mentoricama Janjo Čenčič Gartner in Sašo Štern obiskali najmlajšo skupino vrtca na OŠ Simona Jenka Kranj, kjer so jim odigrali lutkovno predstavo z naslovom Risani junaki ločujejo odpadke. Tako so skušali najmlajše naučiti ločevati odpadke. Potem pa smo jim pripravili še delavnico, kjer so izdelovali medvedke, ki jih bomo konec šolskega leta izročili porodnišnici Kranj. Kako smo se zabavali, si lahko ogledate v pdf-dokumentu. 





Dvig socialnega in kulturnega kapitala v lokalnih skupnostih za razvoj enakih možnosti in spodbujanje socialne vključenosti

 

V šolskem letu 2014/15 skupaj z OŠ Naklo ter OŠ Šenčur in OŠ Simona Jenka iz Kranja sodelujemo v projektu Dvig socialnega in kulturnega kapitala v lokalnih skupnostih za razvoj enakih možnosti in spodbujanje socialne vključenosti (SKK). Projekt je financiran z denarjem Evropskega socialnega sklada in Ministrstva za izobraževanje, znanost in šport, vodi pa ga Šola za ravnatelje. Na naši šoli bom koordinatorica sodelovanja med vsemi omenjenimi šolami v mreži in koordinatorica sodelovanja z lokalno skupnostjo. Moja naloga bo sistematično spremljati vse izvedbe v okviru projekta: pripraviti akcijski načrt sodelovanja med šolami in lokalno skupnostjo, šteti deležnike, evalvirati opravljene dejavnosti …

Kako naj bi mi konkretno dvigovali socialni in kulturni kapital v naši šoli in lokalnem okolju? Veliko tega že počnemo. V šoli so to:
-       projektni dnevi,
-       kulturni dnevi,
-       dodatna pomoč nadarjenim in učencem s posebnimi potrebami ter slovenščina za dijake tujce,
-       mednarodni projekt Comenius,
-       učenci prostovoljci, ki pomagajo slabšim bralcem,
-       športni dnevi,
-       šola za starše …

V lokalnem okolju so to:
-       dnevi odprtih vrat,
-       razstave v Dupljanski graščini,
-       dobrodelni večer,
-       raziskovalne naloge …

Vse našteto in še mnogo več kaže na to, da je naša šola močno vpeta v okolje, v katerem deluje, in da marsikaj iz tega okolja tudi črpa. Odnosi so pozitivni, socialna mreža je gosta, cilj tega projekta pa je njeno zgoščevanje, povečevanja občutka pripadnosti, zaupanja in solidarnosti ter s tem razvoj posameznika in skupnosti.

Janja Čenčič Gartner

 

 

“Socialni in kulturni kapital posameznika je bogastvo, ki izvira iz sodelovanja in vpetosti v socialne vezi in mreže. Povečuje občutek pripadnosti, zaupanja in solidarnosti ter omogoča razvoj posameznika in skupnosti.”