Instagram Facebook Google+ Linkedin Kontakt

Naklo 2022


Izmenjava je potekala od 8. do 13. maja 2022. 



1. dan (8. maj 2022)

Prihod gostov iz Trsta in Celovca in namestitev pri družinah

2. dan (9. maj 2022)

Danes smo se dijaki iz Nakla, Celovca in Trsta zbrali v učilnici, kjer je potekalo spoznavanje. Imeli smo veliko zabavnih iger, ki so nam pomagale, da bi se bolje spoznali. Kasneje sta dve učenki iz četrtih razredov predstavile šolsko okolico. Izvedeli smo, da ima šola veliko zanimivih reči, kot so npr. botanični vrt in živali (konji, krave in telički). Po ogledu šolske okolice je bil čas za malico. Učenci iz Celovca in Trsta smo imeli na razpolago brezmesni jedilnik in kot priboljšek še jogurt lokalnega izvora. Po malici pa smo se skupaj pripravili na to, kar bomo delali v torek in sredo. Ko smo s tem zaključili, smo se vsi vrnili domov družinam.       Tanja Versa


3. dan (10. maj 2022)

Danes smo se po zgodnjem prebujanju in avtobusni vožnji vsi zbrali pred šolo, čakajoč na profesorje, ki so nas spremljali na delo na terenu. Ko smo se vsi zbrali smo si razdelili malice in potem se napotili proti Tržiški Bistrici. Tam smo najprej srečali ribiča, člana ribiške družine Tržič, ki nam je razložil trende naraščanja/znižanja vode v zadnjih letih. Povedal nam je, kako ribiška družina deluje in se potem zaustavil na gojenju in lovjenju rib. Izvedeli smo, da ribe gojijo in jih umetno nasadijo v reki. Predstavil je tudi odnose med ribiči, lovci in na škodo, ki lahko krivolovci in tudi razne ptice ustvarijo pri tej dejavnosti.

Po krajšem sprehodu ob reki smo se ustavili za drugo dejavnost. Tu smo se razdelili v skupine, kjer smo vsak z lastnimi nalogami raziskovali, koliko je onesnažena okolica reke. Ob tem smo smeti pobirali in z našo čistilno akcijo pomagali naravi. Potem smo tudi vzorčili vodo in ugotavljali prisotnost različnih kemijskih snovi v njej. Ugotovili smo, da je voda na tem območju čista.

Po vrnitvi v šolo smo končali šolski del dneva. Nato smo se učenke iz Trsta in naše gostiteljice preizkusile v bowlingu v Kranju. Ob koncu ure v dvorani in še po majhni etapi za sladoled smo se napotili proti domu, kjer smo preživeli ostali del popoldneva.  Eva Čuk


4. dan (11. maj 2022)

Dan je bil zelo bogat z najrazličnejšimi dejavnostmi: od degustacije domačih izdelkov na trajnostni kmetiji do zbiranja informacij o trajnostni mobilnosti in reciklaži materjalov. V jutranjih urah smo obiskali kmetijo Odems v Predosljah. Deležni smo bili zelo bogate in pestre degustacije domačih dobrot. Premaknili smo se nato v Center trajnostne mobilnosti, kjer smo spoznali alternativne oblike mobilnosti. Podjetje v Kranju že štiri leta ponuja izposojo električnih koles in obenem omogoča brezplačni prevoz z električnimi avtomobili oz. s t.i. kranvajem, ki je namenjen predvsem starejšim osebam ali osebam s fizičnimi težavami. Ogledali smo si še nekatere trgovine Fundacije Vincenca Drakslerja, ki ponujajo primer ekološke ponovne rabe izdelkov, v katero so vključeni tudi odvisniki, ki zaključujejo zdravljenje odvisnosti. Ogledali smo si trgovino Rokodelc (v njej prodajajo ročne izdelke, nekatere so naredile ranljive skupine), Šivalnico (popravljajo tekstilne izdelke) in Kr Štacunca (prodajajo izdelke iz druge roke). V popoldanskih urah pa smo z vlakom obiskali Ljubljano Irene Pecchiar in Maila Ozbič


5. dan (12. maja 2022):

Delo je danes potekalo na šoli. Najprej smo imeli delavnico o spoznavanju zelišč. Presadili smo zelišče po svojem izboru, rožmarin, meliso, baziliko, timijan. Zavedamo se velikega pomena lokalne samooskrbe s hrano. Tudi na okenski polici ali na balkonu lahko pridelamo lastna zelišča.  Nato  smo se sprostili in nabrali pozitivne energije pod vodstvom učiteljice Tadeje Fričovsky. Deljeni v skupine smo postali ustvarjalni in energetsko obogateni. Igralska skupina je pripravljala 4 prizore za petkovo predstavitev. Novinarska skupina je uredila 6 intervjujev in začela s pisanjem šestih novinarskih člankov. Popoldan smo izkoristili možnost ugodnega javnega prevoza za dijake in se odpravili na Bled.


6. dan (13. maj 2022)

Zjutraj smo najprej naredili evalvacijo celega tedna. Izpolnili smo vprašalnik na Google Forms, rešili smo liste, ki smo jih vložili v karierno mapo ter skupaj smo ustvarili padlet. Ponovno smo pregledali novinarske članke. Izvedli smo generalko in ob 12.00 smo imeli predstavitev tedna. Preko igre in pesmi smo iskrivo predstavili 4 pomembna spoznanja celotnega tedna:

Na predstavitvi so se priključili ostali dijaki 2. L in 2. M razreda. 2. M je predstavil sodelovanje v projektu EPAS in nas povabil k reševanju kviza. Dijaki 2. L so v projektnem tednu izdelali zanimiv časovni trak za slovensko in svetovno književnost. Opremili so jih s QR kodami s katerimi dostopajo do kvizev in križank. Predstavitev so si ogledale ravnateljice vseh treh šol, predstavnica CMEPIUSa in novinarka Gorenjskega Glasa. Sledila je krajša pogostitev s sladicami iz šolske slaščičarske delavnice in najboljšo pijačo – pitno vodo iz pipe.