Instagram Facebook Google+ Linkedin Kontakt

Celovec 2018

Mednarodna izmenjava na Zvezni gimnaziji in zvezni realni gimnaziji za Slovence bo potekala oktobra 2018.

Dnevniški zapis

POTOVANJE NA IZMENJAVO IN NASTANITEV PRI DRUŽINI

SPOZNAJMO ŠOLO IN CELOVEC - Te dni na izmenjavi, skupaj z dijakom iz Trsta, Jakobom, prebivava na kmetiji pri Kumru v vasi Bilnjovs približno dvajset minut z avtom stran od mestnega jedra Celovca. Živiva skupaj z štiri člansko družino, ki zelo lepo skrbi za naju. Skoraj vsako jutro se skupaj z otrokoma odpeljemo v šolo z avtobusom. Prvi dan izmenjave je bil bolj usmerjen na spoprijateljevanje med sodelujočimi dijaki in spoznavanjem mesta Celovec.

Dan se mi je začel z zgodnjim ustajanjem, kajti bilo je treba ujeti avtobus. V šolo sva prišla okoli 7.30 ter počakala na vse ostale sošolce. Program smo začeli v sobi za opoldansko oskrbo, kjer smo se predsatvili, pogovorili o delu na projektu ter razdelili v skupine za kasnejšo delavnico. Sledil je ogled in predstavitev šole. Peljali so nas po šoli ter pokazali določene učilnice, kot sta naprimer učilnica za kemijo in fiziko, pokazali so tudi njihova razreda 7.a in 7.b.

Sledila je delavnica ogled mesta Celovec (oz. Reli Celovec). Že prej razdeljene skupine so dobile svoja navodila, kaj si moramo ogledati in kakšne naloge moramo rešiti ob vsaki znamenitosti. Dobili smo tudi karto mesta tako da smo dijaki, ki nismo iz Celovca, vodili do znamenitosti. Kar nekajkrat se nam je tudi zgodilo da nismo šli po pravi poti, a vseeno smo na koncu našli pot in opravili vse zadane naloge.

Pot nas je vodila od šole proti glavni avtobusni postaji Trg svetega Duha (Hailigen-Geist-Platz), kjer smo si ogledali vodnjak koroške umetnice Kiki Kogelnik, ter ugotovili da je na njem dvanajst mask. Pot smo nadaljevali proti spominski plošči na hiši z hišno številko Stari trg 10. Za tem smo obiskali še nakupovalno središče City Arkaden. Na informacijah smo se pozanimali, kaj se nahaja v pritličju in koliko frizerskih salonov je v tem nakupovalnem središču. Na tej točki smo si vzeli malo prosto ter se sprehodili čez nadstropja in trgovine. Pomerjali smo različne stile, velikosti oblek ter se pri tem zelo zabavali. Po opravljenih nakupih smo se podali proti grbom pobratenih mest Celovca, ter ugotovili da je Celovec pobraten z slovenskim mestom Gorica. Čakala nas je še zadnja točka. Odšli smo proti Mohorjevem domu, kjer je tudi slovenska četrt, tam pa smo dobili tudi skupno kosilo.

Ko smo pojedli, smo se z avtobusom odpeljali do šole, kjer pa smo imeli še štiri ure pouka, in sicer dve uri komunikacije in dve športne vzgoje. Pri uri komunikacije smo se pogovarjali o osebnih problemih, pri športni vzgoji pa igrali nogomet in košarko.  Jan in Jakob

KEMIJSKI POIZKUSI S TEKOČIMI PLINI - Dan sva zaceli ob 6.20. Pripravili sva se ter ob pol osmih odsli proti soli. Ko sva prispeli, smo se vsi zbrali v vecnamenskem prostoru ter se pogovorili o preteklem dnevu, in o nasem raziskovanju Celovca. Ko smo koncali s pregledovanjem delovnih listov, smo se odpravili k pouku. Naju je cakala ura matematike, ki pri njih traja 50 minut. Ko je odzvonil zvonec, smo se odpravili proti kemijski ucilnici, kjer nas je pricakal gospod, ki je za nas pripravil vrsto zanimivih poskusov s plini. S tekocim dusikom smo zamrzovali listje, utekocinjali zrak, zgali vato. Izvedel je tudi veliko poizkusov s tekocim  kisikom, ogljikovim dioksidom in helijem. Uro kemije smo koncali z izdelavo sladoleda, ki smo ga naredili s pomocjo tekocega dusika. Po kemiji smo imeli se zadnjo uro dneva pri kateri smo dijaki iz Trsta in Nakla opazovali, kako potekajo priprave na pisanje predznanstvene naloge. Zvecer sva se srecali z nekaterimi prijatelji ter skupaj z njimi odsli na vecerni sprehod po Celovcu.

KOROŠKI DEŽELNI PRAZNIK - Zjutraj smo se zbudili zelo pozno, saj je bil deželni praznik na Koroškem. Danes pred 98imi leti se je večina prebivalcev južne Koroške odločila na plebiscitu proti pristopu k SHS in za življenje v Avstriji. Seveda to pomeni, da ta dan za Koroške Slovence ni lep praznik, saj jim je bilo od Avstrije obljubljenih več pravic, ki jih pa deloma do danes še ni uveljavila. Osem deklet iz projekta SLAVIT smo si danes ogledale razgledni stolp Pyramidenkogel, ki se nahaja na hribu blizu Vrbskega jezera. Na vrh smo se povzpeli po stopnicah, nazaj dol pa smo se popeljale s toboganom. Razgled je bil čudovit. Po domačem kosilu smo šle v Celovec v Cat n coffe, kjer ob pitju kave lahko tudi božaš prave mačke. Eva in Pia

EKSKURZIJA  - V četrtek smo se dijaki iz projekta SLAVIT odpravili na zanimivo ekskurzijo. Ogledali smo si Naravni park Dobrač. Ustavili smo se tudi ob reki Zilji. Da bi se po poti še kaj novega naučili, nas je spremljala vodička, ki nam je razlagala, kako je nastal ta park in kazala slike številnih živali in rastlin, ki jih lahko najdemo v tem parku. K tem rastlinam in živalim spadajo šipek, leska, gladiola, encian, beli trn, šoja, sraka, škorpion, slepec in gad. Naš cilj je bila preprosta koča, kjer so imeli koze. Tam smo lahko pojedli malico, katero smo dobili od družin; ker pa smo poleg tega imeli še čas, smo se kartali, pogovarjali in celo igrali nogomet. Na poti nazaj se je megla končno razpustila in smo imeli prelep pogled na Dobrač, ki je bil celo dopoldne v oblakih. Ob poti smo našli strupenega gada, h katerem nam je vodička lahko mnogo povedala, saj je ena od teh živali, ki živijo v tem parku. Izlet je bil zelo informativen, saj smo se učili pri lepem jesenskem dnevu ob lahkem sprehodu.

UREDITEV GRADIVA IN SLOVARJA - S skupnimi močmi smo naredili pregled dejavnosti, ki smo jih opravili čez pretekli teden. Izdelali smo plakat o Naravnem parku Dobrač in plakat o mestu Celove. Sestavili smo slovar, ki zajema besede v angleščini, vseh treh maternih jezikih udeležencev na izmenjavi, ter seveda v latinščini, ki smo jo uporabili pri živalih ter rastlinah. Po končanem delu smo se odpravili k pouku nemščine, nato pa na skupno kosilo v Mladinski dom.

ZANIMIVA FIZIKA - Ponedeljek smo začeli ločeno, ker je šel 7.A razred na predavanje na Pedagoško fakulteto. Dijaki iz Nakla in Trsta smo obiskali redni pouk 7.B razreda. Nekateri pa so nadaljevali s sestavo slovarčkov. Po prvih dveh urah so imeli posebni program v laboratoriju za fiziko. Tam so raziskovali različne značilnosti svetlobe in barve, ki jo sestavljalo. Naslednji poskus je bil v zvezi z vodo in pritiskom zraka. Najbolj zabavni del delavnice pa bila gradnja majhnega električnega motorčka. Po koncu pouka se je večina zbrala na glavni avtobusni postaji in se nato sprehodila do tipične avstrijske gostilne po imenu Augustin. Tam so dijaki iz Nakla in Trsta pokusili razne tradicionalne jedi in se zelo dobro najedli. Kasneje se je skupina mladih odpeljala do centra za bowling kjer so preživeli lep popoldan in s tem zaključili dan.

VISOKOGORSKA KMETIJA - V torek 16.10. smo se zjutraj z avtobusom odpeljali do adrenalisnkega parka WALDSEILPARK v Ferlachu, kjer smo se preizkušali na progah različnih težavnih stopenj. Pri tem smo se naučili uporabiti varnostno opremo in si v težavah pomagati drug drugemu. Po kratki malici smo se podali na pot po soteski Čepa proti Bodentalu. Po poti smo občudovali lepoto narave, poslušali žuborenje reke in se družili. Po kosilu smo se sprehodili do bljižnje visokogorske kmetije. Gospodinija nam je na kratko obrazložila delovanje kmetije in pokazala mehanizacijo, panje, zelišča ter svojo živino. Po ogledu nas je pogostila z odličnim jabolčnim sokom in domačo sladico. Zvečer smo imeli še kratek in zanimiv pogovor o koroških Slovencih in ogled poti za naslednje jutro.

SOTESKA ČEPA IN VISOKOGORJE - S sošolcem Giacomom sva noč prespala v sobi z zelo udobnima posteljama. Dan sem začel z zelo obilnim zajtrkom v koči Gasthof Familienhof Sereinig, kjer smo tudi prespali. V manjšem marketu v bližini koče sem si kupil popotnico in sicer 3 sendviče in sok. Skupaj s sošolci in profesorji sem se nato odpravil na pot in sicer proti jezeru Meerauge, ki prevedeno v slovenščino pomeni »oko morja«. To jezero omenja tudi legenda, katera pripoveduje o kočiji in dveh volih, kateri so padli v to jezero ter se nato čudežno prikazali v Tržaškem zalivu. Vreme ni bilo v našo korist. Vse jutro nas je spremljala megla, potem pa je tudi rahlo deževalo. Naslednji cilj našega pohoda je bil travnik Märchenwiese in sicer »čudežni travnik«. Nekaj časa smo hodili pod dežjem, ampak smo se vseeno zelo lepo imeli, vneto klepetali in uživali v naravi. Travnik je bil očarljiv. Na njem smo se za nekaj časa ustavili in okrepčali. Zaradi slabega vremena, pohoda nismo nadaljevali in se vrnili proti koči v kateri smo prespali. Tam nam je gospodar koče ponudil čaj. Med čakanjem na avtobus smo kvartali, si pripovedovali šale in se smejali. Z avtobusom smo se nato odpravili proti Celovcu.

UREDITEV GRADIVA IN SLOVARJA - Zjutraj smo se z ostalimi dijaki dobili na šoli. najprej smo na računalnikih izpolnili evalvacijo izmenjave. V eTwinning učilnici smo sodelovali v forumu, v katerega smo zapisali koroške narečne izraze in germanizme, ki smo jih srečali na izmenjavi. V padlet smo naložili dve fotografiji in ju opremili s komentarji.  Zbor, sestavljen iz dijakov, ki so se udeležili projekta SLAVIT, je imel pevske vaje. Izdelali smo plakt na temo visokogorske kmetije in Čepe ter velik logotip projekta. trije moderatorji so se pripraviljali na vodenje tiskovne konference. Veliko smo delali na slovarju naravoslovnih izrazov. Skupaj smo zbrali 50 izrazov in jih prevedli v angleščino, nemščino in italijansščino ter opremili z izgovorjavami. Nato so nekateri imeli še eno uro rednega pouka (italijanščina), drugi pa so bili prosti. Kosilo smo imeli v domu. Potem smo šli kupit razne spominčke in nato šli na bowling. Večerjali smo vsi skupaj v mestu, saj je bila naša zadnja večirja tega projekta.

TISKOVNA KONFERENCA - Dopoldan smo pripravili prostor za tiskovno konferenco. Obiskali so nas trije novinarji, z gorenjskega glasa, ORF in z glasila Skupnost. Zbor je zapel dve pesmi, Dekle moje pojdi z menoj in Siva pot. Na tiskovni konferenci smo predstavili, kaj smo se v dveh tednih naučili. po konferenci je sledilo skupno kosilo in slovo od gostiteljev.