Instagram Facebook Google+ Linkedin Kontakt

Ciper '19

Inštitucija prejemnica: SHIPCON LIMASSOL LIMITED

Področje usposabljanja: kreativni pristopi k učenju in podjetništvu

Termin usposabljanja: 9. 6. – 22. 6.  2019

Dijaki-inje: Nika Gantar, Nika Golob, Mojca Jeram, Zoja Stare, Jernej Grubar, Maj Mohar, Zoja Stare

Učitelji-ice mentorji-ice: Anja Bergant, Robert Horvat (9. 6. - 16. 6. 2019); Ana Kavčič Karničar, Simona Duška Zabukovec (14. 6. – 22. 6. 2019)

14. DAN (22. 6. 2019)

Zgodaj zjutraj smo imeli organiziran prevoz do letališča Larnaca, kjer smo se vkracli na letalo. Leteli smo do letališča Dunaj in po prvotnem planu bi morali pristati na letališču Brnik ob 11.30 uri. Na žalost je bil let za Ljubljano odpovedan in se je naša pot podaljšala za nadaljnih 10 ur. Tako smo leteli preko Sarajeva do Slovenije in smo bili zares srečni, ko smo končno prispeli v našo ljubo Slovenijo. Polni vtisov in spominov na usposabljanje na Cipru, smo zaključili našo pot in smo se s straši odpravili proti domu.

13. DAN (21. 6. 2019)

Na dan pred odhodom smo naredili pregled vseh vaj, ki smo se jih naučili v času našega usposabljanja. Pred kosilom smo si vzeli čas za urejanje in zaključevanje člankov in dnevnikov. Preostanek časa smo izkoristili za pospravljenje hiše in priprave kovčkov za pot.Utrujeni od pospravljenja in pisanja smo si privoščili palačinke. Po kosilu nas je pred hišo čakal kombi. Odpeljali so nas do Koriona, območja značilnega po antičnih ostankih. Sedeli smo v  pravem naravnem amfiteatru s pogledom na morje, si ogledali stara ostanke grškega kopališča in se hladili v senci oljk. Naša pot se je nadaljevala do afroditinega rojstnega kraja z značilno afroditino skalo, kjer smo plavali. Po pripovedi domačinov smo si tem zagotovili večno mladost in lepoto. Z večerjo smo se poslovili od sredozemske hrane in preživeli sproščen in miren večer.

12. DAN (20. 6. 2019)

Predzadnji dan smo začeli z zajtrkom. Po zajtrku smo odšli v ShipCon kjer smo imeli delavnico z Angelo. Ogledali smo si film o podjetništvu. Prvo vajo smo izvedli v dveh skupinah. Ena skupina je napisala na list lastnosti vsakega podjetnika, druga skupina je morala napisati vrline vsakega podjetnika. Sledile so predstavitve skupin. Po predstavitvah smo si ogledali film o primerih uspešnih podjetnikov in se pogovorili o tem. Po delavnicah je bila podelitev certifikatov in s tem zaključek našega usposabljanja na področju strategije dela. Po zaključku smo odšli do apartmajske hiše , kjer nas je že čakalo odlično kosilo. Po kosilu smo se lotili pisanja člankov in predstavitve usposabljanja za šolo. Po opravljenem delu smo odšli z avtobusom na plažo in se sprostili ob igranju odbojke. Domov smo se odpravili peš, pojedli večerjo in s tem zaključili naš predzadnji dan na Cipru.

11. DAN (19. 6. 2019)

Kot po navadi smo dan začeli z zajtrkom vendar nas je danes pobral lokalni prevoznik, ki nas je peljal v park. Tam smo izvajali praktične vaje ekipnega dela. Preizkušali smo se, kako bi ravnali v življenjsko nevarnih situacijah. Po zaključku praktičnega dela nas je šofer odpeljal nazaj v apartmajsko hišo kjer nas je pričakalo kosilo. Nato je sledil prosti čas in skok v morsko vodo ter večerni sprehod.

10. DAN (18. 6. 2019)

Danes smo z izobraževanjem ob 8.30.  Obnovili smo spomin o izdelkih iz prejšnjega tedna, nato pa smo te nadgradili. Skušali smo se vživeti v kupca oz. vlagatelja našega izdelka oz. dela, da bi naš proizvod približali ljudem (potrošnikom). Najprej smo si zamislili našega vlagatelja, nato pa smo se vprašali na kašen način razmišlja, kaj vidi, kaj sliši, kaj ga zanima, kaj reče, kaj naredi, kakšne so slabosti in kakšne so prednosti našega izdelka. Seveda smo na vprašanja tudi odgovorili in naše odgovore predstavili. Po kosilu smo se z avtobusom zapeljali do starega mesta, kjer smo se sprehodili mimo trgovinic do pomola. Tam smo plavali, nekateri tudi skakali. Potrebno pa je bilo rešiti tudi profesoričino majico, ki se je odločila, da preizkusi vodne razmere. Ko smo imeli dovolj, smo se odpravili do trgovinic, kupili nekaj spominkov in oblačil ter se peš odpravili nazaj proti apartmaju.

9. DAN (17. 6. 2019)

V dopoldanskem delu smo imeli usposabljanje s Stratosom. Pogovarjali smo se o naših lastnostih in učinkovitim delom v skupini. Rešili smo tudi list, iz katerega smo ugotovili, kakšen tip človeka smo pri delu v skupini in se o tem pogovorili. Igrali smo se igro, pri kateri je žogica morali priti osemkrat do vseh 5 oseb v obliki zvezde v čim krajšem času. Pogledali smo si tudi videoposnetek te igre, ki so jo igrali drugi in ugotovili, da smo bili uspešni. Ko smo prišli v apartmajsko hišo smo pojedli odlično kosilo. Ker je začelo deževati smo se na plažo odpravili šele ob 16h. Na plažo smo se odpravili peš, saj našega avtobusa ni bilo. Na plaži smo igrali odbojko in se kopali. Nazaj grede smo se ustavili še na sladoledu. Pojedli smo večerjo in si ogledali film.

8. DAN (16. 6. 2019)

Gospodov dan smo pričeli z zajtrkom in in pohodom do cerkve, kjer smo sodelovali pri sveti maši. Nato smo z učitelji naredili pregled vseh vaj, ki smo se jih naučili v prvem tednu usposabljanja.  Preostanek dneva smo si vzeli za pospravljanje apartmajske hiše in počitek. Proti večeru smo bili že pričakovanju, kaj vse se bomo naučili in kaj nam bo prinesel nov teden usposabljanja.

7. DAN (15. 6. 2019)

Kot po navadi, smo dan začeli zgodaj zjutraj, profesor nas je zbudil in napotil na zajtrk. Po zajtrku smo imeli 30 minut časa, da smo se pripravili na odhod proti najbolj južni točki države. Na ekskurziji smo si ogledali 3 plaže. Blue lagoon, ki je primerna za potapljanje zaradi lepo oblikovanega morskega dna in kristalno čiste vode. Sledilo je tudi območje Sea caves, katero nam bo ostalo v spominu zaradi strmih pečin in kristalno modre vode. Obiskali smo tudi 7 najlepšo plažo, ki je bila kar močno preplavljena s turisti. Dan smo zaključili z vožnjo domov in počitkom, saj smo se močno utrudili.

6. DAN  (14. 6. 2019)

V dopoldanskem delu smo imeli usposabljanje s Stratosom na temo sodelovanja, iznajdljivosti in komunikacije. V popoldanskem času smo se se sprehodili ob morju in zaplavali v tokrat hladnejši vodi ter se sprehodili do mesta in si ogledali cerkev apostola Andreja. Doma sta nas že čakali profesorica Ana Karničar Kavčič in Simona Zabukovec. Tako smo si čas krajšali s pogovorom vse do večerje, ki je bila po ciprški navadi pozna, kot vsak večer nam jo je tudi tokrat pripeljal dostavljalec. Po večerji smo si kupili klobuke za zaščito proti soncu in tradicionalni ciprški sladoled Nirvana.

5. DAN (13. 6. 2019)

Danes smo se s kombijem odpeljali v park, kjer smo imeli delavnico z Angelo. Delavnica je bila na temo sodelovanja, iznajdljivosti in komunikacije. Naša prva vaja je bila, da najdemo 3 različne predmete v parku in za vsakega povemo 10 različnih uporabnosti. Pri drugi vaji smo imeli dva lončka z dvema žogicama. Lončkov in žogic se nismo smeli dotakniti z rokami, imeli pa smo možnost uporabiti vrvice, elastike in drug material v okolici. Z našo iznajdljivostjo smo morali žogice prenesti iz prvega lončka v drugega. Z našo iznajdljivostjo nam je uspelo z elastiko in vrvico. Tretja vaja nam je dokazala, da z neskončnim prerekanjem ne bomo prišli daleč in da je bolje, da se povežemo in najdemo skupno rešitev. Četrta naloga nam je prav tako dokazala, da moramo sodelovati. Peta naloga  smo si morali zamisliti produkte nato nam je povedala mesta na zemlji, kjer bi jih prodajali. Napisati smo morali kdo bi jih kupil, kako bi izgledali, kakšne so slabosti, kako bi jih rešili in kje bi jih oglaševali. Nato pa smo enkrat spremenili okolje in prilagodili naš produkt. V popoldanskem času so si nekateri vzeli počitek, drugi pa so odšli po nakupih.

4. DAN (12. 6. 2019)

Dan se je za nas pričel ob 07:30. Nato smo pojedli zajtrk in se odpravili na pot proti pisarni podjetja Shipcon, kjer imamo predavanja. Danes je beseda tekla o ustvarjanju podjetja in o sprejemanju in razumevanju kritik investitorjev. To smo nato izvedli v obliki praktičnega poskusa ustvarjanja podjetja v paru. Predavanje je potekalo pod vodstvom Angele, ki nas je na koncu tudi pohvalila, češ, da smo izredno inovativna in hitro-misleča skupina. Ko so se predavanja končala smo se vrnili v apartmajsko hišo in pojedli kosilo. Po dvo-urnem premoru smo se z avtobusom odpeljali v stari del Limasola, kjer smo se malo posladkali in udihnili kanček njihove arhitekture. Za pot domov smo zopet skočili na javni prevoz v obliki avtobusa. V apartmajski hiši nas je pričakala večerja in z njo zaključek lepega Ciperskega dneva!

3. DAN (11. 6. 2019)

Po zajtrku smo šli v Shipcon, kjer smo imeli delavnico z Angelo, našo predavateljico. Najprej smo pogledali kratek filmček in napisali svoja mnenja, kaj je želel ta prikazati. Tema je bila o podjetništvu in spoznavanju sebe. Na podlagi naših zapiskov smo se o tem tudi pogovarjali. Ko smo zaključili s to temo smo spregovorili o naših strasteh. Naše strasti smo morali narisati na list papirja. Vsak je povedal zakaj je to njegova strast in kako mu pomaga v njegovem življenju. Vsak od nas je dobil štiri barve listkov, vsake barve po štiri, na te listke smo napisali štiri stvari v čem smo dobri, štiri stvari v katerih želimo postati boljši, štiri stvari, ki jih želimo doseči v življenju in štiri stvari pri katerih potrebujemo pomoč. Listke smo nalepili na štiri papirje, vsak je predstavljal svojo kategorijo, nato smo podobne zapise združili in se o vsem tem pogovorili. Dobili smo navodila, naj spravimo čim več letal čez določeno mejo v enem metu. Naloge smo se zagnano lotili na različne načine. Smisel naloge pa je bil, da preverijo našo kreativnost, miselnost in inovativnost.

Po kosilu smo se odpravili v privatno šolo za znanost in matematiko. Tam nas je pričakala prijazna pomočnica ravnatelja, ki nam je razkazala šolo. Šola ima štiri nadstropja. Ogledali smo si učilnico, namenjeno pisanju testov, imela je lep razgled. Nato smo šli še po ostalih učilnicah, tudi v klet, ki je namenjena likovnemu pouku. Ko smo čakali na voznika, ki nas je kasneje peljal na obalo pa smo se s pomočnico ravnatelja ob češnjah, ki so nam jih postregli, pogovarjali o Sloveniji, primerjali smo jo s Ciprom, se pogovarjali o navadah in naravi. Za tem smo šli na obalo, uživali v morju in se nastavljali sončnim žarkom. Domov pa smo se sprehodili peš.

2. DAN (10. 6. 2019)

Vstali smo ob 7. 30 uri. Po dobrem zajtrku smo se odpravili v SHIPCON. Tam so nam predstavili zgodovino Cipra, varnostne ukrepe v prometu (avtomobili vozijo po levi strani) in v hiši, predstavitev njihovega podjetja in potek usposabljanja. Tudi mi smo jim predstavili našo šolo in Slovenijo.

Med odmorom so nam pokazali postopek priprave kavnega frapeja, ki smo si ga lahko kasneje tudi sami pripravili. Po kosilu smo se malce odpočili, potem pa nas je voznik kombija odpeljal na plažo. Nazaj smo se odpravili peš in si razgledovali ulice Limmasola. Po večerji smo začeli s pisanjem dnevnika in pripravo bloga.

1. DAN (9. 6. 2019)

Zjutraj smo se dobili na letališču Brnik ob 5.00 uri in se pripravili na let. Leteli smo iz Brnika na Dunaj in z Dunaja v Larnaco. Po pristanku, nas je na letališče pričakal voznik kombija in nas odpeljal v apartmajsko hišo v Limmasolu. Po krajšem sprehodu po mestu, nas je čakala okusna večerja. Preostanek večera smo preživeli v apartmaju in prosti čas preživeli z igranjem družabnih iger. Po dolgem dnevu smo se odpravili na zasluženi počitek in smo komaj čakali na jutrišnji dan.