Instagram Facebook Google+ Linkedin Kontakt

Srednjeveški plesi


S  SREDNJEVEŠKI IN RENESANČNI PLESI

 

V oktobru in novembru 2007 so se dijakinje, en dijak ter  profesorica Bernarda Božnar naučili štiri srednjeveške in renesančne plese pod vodstvom Irene Bevk, izurjene plesalke plesne skupine Lonca. Naš prvi nastop je bil 4. 12. 2007 ob slavnostnem praznovanju 100-letnice naše šole.

 

Odplesali smo štiri plese.

 

Najprej dva branla:

Branle Pinagay

Branle Pois – Grahkov branle ponazarja ples grahkovih luščin v vetru.

 

Branle je skupno ime za francoske plese, ki so bili v 16. stoletju zlasti popularni med preprostimi  ljudmi in so se večinoma plesali v krogu. Nekateri ponazarjajo vsakdanje življenje, npr. topotanje konj (Branle des Chevaux), gibanje strokov graha v vetru (Branle Pois), ipd. Plesalci v krogu ali vrsti so se držali za roke in plesali različne branle drugega za drugim. Ob plesu so peli, najpogostej pa so ob plesu igrali izurjeni glasbeniki. Osnovna plesna koraka sta dvojni in enojni korak, ki se izvajata bočno. Bočni koraki v levo so daljši, v desno pa krajši.

 

Kasneje bomo odplesali še dva plesa iz skupine country dance, kar je ime za angleške podeželske plese:

Indian Queen - Indijska kraljica

La Bonne Amitie - Ples prijateljstva

 

Ti ki so bili sprva ljudski, pozneje pa so jih prevzeli tudi na dvoru. Plesali so se v krogu, kvadratu ali v dveh vrstah. V poznejših stoletjih se je iz njih razvila četvorka, ki jo na maturantskih plesih plešejo še danes.

 

Indijska kraljica je ples v dveh vrstah nasproti stoječih si parov, ki se razdelijo na prve in druge glede na mesto, kjer stojijo. Zvrstijo se različne figure; zadnja med njimi prepletanje, kjer se vsi pari premaknejo za eno mesto, vendar v različno smer. Tako nastanejo novi plesni pari. To premikanje parov omogoča druženje z drugimi plesnimi pari.

 

Drža plesalca pri teh plesih ni običajna za današnjega človeka. Bogato opremljena dvorna ali salonska obleka plesalcem ni omogočala dolgih korakov, sproščenega telesa in pretiranega upogibanja kolen. gibanje mora biti veličastno in uglajeno. Plesna drža je izhajala iz načina življenja in mišljenja dvorjana: v njej se zrcali samozavest, izobraženost in obvladovanje različnih spretnosti.

 

Vsi plesi so imeli živo glasbeno spremljavo. Igrale so 4 dijakinje Glasbene šole Kranj ter njihova mentorica Špela Loti Knoll. Nastopali smo v izvirnih srednjeveških kostumih, ki smo jih sešili na šoli, nekaj pa smo se jih tudi izposodili. Šivanje kostumov sta vodili Majda Kolenc Artiček in Veronika Gorjanc.

 

Naš drugi nastop je bil 18. 12. 2007 v avli Mestne občine Kranj, kjer je Center za socialno delo Kranj priredil prednovoletno srečanje za rejence. Tretji nastop je potekal 21. 12. 2007 na Božičnem koncertu Glasbene šole Kranj.

 

Spomladi smo se naučili še dva plesa: Branle des Lavandieres - Ples peric in Gathering Peascods. Slednjega smo zaplesali na svečanem javnem odprtju sončne elektrarne v Strahinju, ki je potekala 7. maja 2008. Na projektnem srečanju v Romuniji smo slovenski udeleženci predstavili partnerskim šolam štiri srednjeveške plese.


Povezava na Branle Pinagay


Povezava na poročilo