Instagram Facebook Google+ Linkedin Kontakt

Hrvaška '19

Inštitucija prejemnica: Srednja škola "Arboretum Opeka" Marčan, Hrvaška.

Kraj usposabljanja:

-    Srednja škola "Arboretum Opeka" Marčan: ss-arboretumopeka-marcan.skole.hr/skola
-    Rasadnik Krklec: www.rasadnik-krklec.com

Področje usposabljanja: hortikultura.

Termin usposabljanja: 1. 4. – 12. 4.  2019.

Učitelj spremljevalec: Tomo Romšek.

Dijakinje: Lucija Kržišnik, Katja Šubic, Lea Mlinar, Neja Palo, Zala Koželj.

11. 4. 2019

Danes smo v srednji šoli Arboretum Opeka presajali rožmarin. Dva dijaka iz srednje šole sta nam pomagala s prelaganjem in zlaganjem lončkov. Razgledali smo si tudi steklenjak in vse njegove stranske prehode, v katerih razmnožujejo in presajajo različne rastline. V steklenjaku najdemo pester izbor tujerodnih in tropskih rastlin, ki pri nas niso tako pogoste. Po končanem presajanju sva z Lucijo še oluščile lupinus, nato pa smo se odpravili na kosilo. Po kosilu smo se vrnili v študentski dom, kjer smo najprej pripravili vse dokumente za projektno poročanje in se pripravili za jutrišnji povratek v Slovenijo.

10. 4. 2019

Delo v vrtnariji smo pričeli podobno, kot prejšnji dan, razdeljeni smo bili v dve skupini: eni smo pikirali bakopo, sladki čili in peteršilj, drugi so prelagali pelargonije. Po končanem delu smo skupaj razmnoževali družinsko srečo. Družinska sreča se razmnožuje drugače kot ostale rastline do sedaj. To rastlino lahko samo odtrgaš npr. na polovico in "potlačiš" v zemljo.

Čas res hitro beži… danes je bil zadnji dan našega dela v vrtnariji Krklec. Sledil je lep zaključek in slovo od lastnikov in zaposlenih. Nadvse smo bili veseli, ko so nas lastniki pohvalili in nam povedali, da so izredno zadovoljni z našim delom in so nam za nagrado dovolili, da si izberemo nekaj rastlin po lastni želji.

9. 4. 2019

Danes smo si razdelili delo – Lea, Zala in Neja smo pikirale ageratum in aliso. Precej zahtevno je pikirati manjše rastline, saj moramo biti bolj natančni, da jim ne poškodujemo korenino. Vrtnariji so prelagali pelargonije. Pelargonije moramo razporediti tako, da se listi čim manj dotikajo, da imajo rastline več zraka in svetlobe ter da ne zbolijo, saj drugače začnejo plesneti.

8. 4. 2019

Danes smo pikirali tagetes. Tagetes ali žametnica cveti v rumeni ali oranžni barvi, je pa tudi koristna vsaj odganja škodljivce kot so npr. polži. Vsako rastlino smo morali posebej posaditi v prostorček v platojčku. Najprej smo platojček napolnili z zemljo. Zemljo smo morali enakomerno razporediti. Ko smo dajali tagetes notri, smo morali biti zelo previdni, da ne bi poškodovali korenin. Pri sejanju smo si lahko pomagali s palčko. Zemlja je morala biti dovolj potlačena, vendar še zmeraj zračna, da lahko rastlino uspešno raste in ima dovolj prostora in zraka. Vsak platojček smo potem morali označiti s kartončkom na katerem je številka, ki določa barvo. Platojček smo potem na koncu še zalili.

7. 4. 2019

Danes smo si ogledali grad Trakovščan - notranjost gradu z zbirkami grajskega pohištva, slik in orožja. Po ogledu smo se sprehodili okrog jezera, kjer so uživali v neokrnjeni naravi in dežnih kapljicah J. Sledila je okusna večerja, delovne priprave za nov teden in zaslužen počitek.

6. 4. 2019

Dan smo začeli z obiskom starega gradu v Varaždinu, kjer smo si ogledali porcelan, stara modna oblačila in orožje. Sledil je ogled galerije, kjer smo videli kar nekaj lepih umetnin. Na koncu smo si ogledali še muzej žuželk. Po kosilu pa smo se odpravili proti družinski kmetiji Martinčević, kjer so nas očarale naravne lepote posestva ter živali, ki jih imajo na kmetiji - konje in krave, divjih prašičev pa žal nismo videli.

5. 4. 2019

Danes smo sadili kikirikije v lončke. Vsak plod posebej smo dali v en lonček. Če kikiriki ni imel kalčka, smo morali dati dva skupaj.Nato smo presajali rastline iz manjših lončkov v večje. To je zelo pomembno za rast in razvoj korenin, saj rastlina potrebuje dovolj prostora za uspešno in zdravo rast. Presajene rastline smo potem zložili na platojčke ter jih odnesli na vozičke.Kasneje smo še sejali semena mimoze. Semena so kar precej majhna in jih je bilo težje posaditi. Posajali smo po 3 semena skupaj. Mimoza je zelo posebna rastlina zaradi listov. Listi se zaprejo že ob najmanjšem dotiku, tresljaju ali celo sapici vetra.

4. 4. 2019

Delali smo na "tekočem traku". To je električni stroj za sejanje rastlin, ki ima tekoči trak in samodejno vozi rastline do okrogle ploščadi, ki se vrti. Rastline moramo potem zložiti na vozičke. Zlagati začnemo spodaj in nadaljujemo navzgor.
Kasneje smo še etiketirali nageljne. To pomeni, da smo na njih dajali etikete z številko in vsemi podatki, ki so potrebni za uspešno prodajo. Zlagali smo jih v platojčke, nato pa še na vozičke. Etiketa mora biti obvezno na vsaki rastlini, ker če je nima, ne more iti v prodajo.

3. 4. 2019

Danes smo čistili nageljne - odstranjevanje plevela, razvrščanje v vrste. Potem smo še zlagali mačehe v platojčke ter jih postavljali v vrsto. Seveda smo morali vsaki mačehi odstraniti odcvetele cvetove.

2. 4. 2019

Danes smo začeli z delom v vrtnariji Krklec. Najprej smo spoznali vodstvo in vse zaposlene, nato je sledil voden ogled posestva, kjer so nam razkazali vse rastlinjake in ostale prostore. Nato smo začeli z delom. Delali smo s sadilnim strojem in pri tem napolnili okrog 4000 lončkov. V lončke smo posadili različne rastline. Dan smo zaključili s sprehodom v mesto Varaždin.

1. 4. 2019

Ob 5-ih zjutraj smo se zbrali na parkirišču BC Naklo in smo se s kombijem odpravili proti Varaždinu. Ob 8-ih so nas sprejeli na šoli »Arburetum Opeka« Marčan, kjer so nam najprej predstavili šolo in posestvo, nato pa smo pričeli z delom in smo presajali glicinije. Po opravljenem delu smo se nastanili v študentskem domu Varaždin. Obiskali smo tudi delovišče Krklec, kjer bomo v naslednjih dneh opravljali prakso. Ko smo se vrnili v študentski dom, smo odšli na okusno večerjo, sledilo je delo na projektu (poročanje in pisanje dnevnikov), počitek in priprave na jutrišnji dan.